Tembelliğe son, kurabiye yaptım :)

Önce ki yazımda bahsettiğim tembelliğime azıcık olsun karşı çıkmak adına girdim mutfağa ellerimle kurabiye yaptım :) Biraz kolaya kaçmış gibi oldum tarif çok basit ama olsun tadı da güzel olmuş söylemesi ayıp :p
Hadi tarifini vereyim de siz de yapın :)
Kurabiye'nin adı yok, varsa da ben bilmiyorum. O yüzden biz bi isim koyalım. Fikirlerinizi bekliyorum :)

Malzemeler
250gr. Tereyağı ( 250gr. margarin veya 1 su bardağı sıvı yağ da olabilir.)
1 paket Krem Şanti
2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket damla sakızlı kabartma tozu
Damla Çikolata

Yapılışı
Katı yağ kullanacaksanız eğer benmari usulü denen şekilde eritmenizi tavsiye ederim. Ben o şekilde yaptım daha kolay oluyo gibi geldi. Kastettiğim şey içinde su kaynayan bi kabın içine başka bi kap koyarak yağı içinde eritmek. Sonra diğer malzemeleri ekliyorsunuz. Ben kabartma tozunda ufak bi değişiklik yapıp Dr.Oetker'in damla sakızlı kabartma tozunu kullandım. Ama bütün paket fazla geliyo, içinden azcık böyle yarım çay kaşığı kadar koysanız sonra bi pakette normal kabartma tozu koysanız daha güzel olur. Şayet damla sakızı seviyorsanız. Hamur yumuşacık oluyor ve ele yapışmıyor. Hatta elle yoğurmak bile gerekmiyor. Ben damla çikolataları fırına vermeden önce üzerlerine koymuştum ama bi dahaki sefere hamura karıştırmayı düşünüyorum, daha güzel olurmuş gibi geldi. Yaklaşık 170-180 derece ısıda 10-15 dk pişirmeniz yeterli olucaktır. Tam derece ve süre vermiyorum çünkü fırından fırına değişiyor, o yüzden kontrollü pişirmelisiniz, altları hafif kahverengileşince fırından alabilirsiniz. Yemek için de soğumasını beklemelisiniz :)
Afiyet olsuuunnn! :)


9 yorum:

  1. Kalplerimiz birmiş bugün bende canım sıkılınca soluğu mutfakta alıp kurabiye yaptım.:) Ama tatlı değil, tuzlu salçalıydı benim ki.:D

    Bunu da deniycem ama Ankara'ya dönmeden merak ettim.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Ben de salçalıyı merak ettim ama, güzel olduysa tarif isterim :)

      Sil
  2. Aç karnına bu fotoğrafları görmesem iyiydi :(

    Eline sağlık canım, çok leziz görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah canım demesene öyle, kendimi kötü hissettim bak :/

      Sil
  3. Ellerine sağlık çok severim ben damla çikolatalı kurabiyeyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten çikolatalı lan her şey güzeldir ki değil mi :) Bence yani..

      Sil
  4. 1 paket krem şantiyi karışıma ekliyoruz di mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet, bütün malzemeler karıştırılıyor. Yumuşacık çok güzel oluyor hamuru :)

      Sil